Barn

Barn reagerer spesielt godt på akupunktur og homeopati, og Klinikk Fjeld har spesialisert seg på behandling av barn helt fra spedbarnsstadiet

Akupunktur er en trygg
behandlingsform når man går
til en godt kvalifisert akupunktør

Akupunktur er en trygg
behandlingsform når man går
til en godt kvalifisert akupunktør

• Gjentatte øre- og luftveisinfeksjoner
  • Kolikk hos spedbarn
  • Allergi mot husdyr, mat og pollen
  • Søvnforstyrrelser
  • Eksem og andre hudplager

Vi er opptatt av at man legger et sterkt grunnlag hos barnet og gir alternativ behandling der det er tilrådelig for blant annet å unngå overdreven bruk av antibiotika. Lege Marianne Burkeland-Matre vurderer i hvert tilfelle om medisnsk behandling er nødvendig??

Akupunktur kan være effektiv terapi mot kolikk. På Klinikk Fjeld  har vi god erfaring med å behandle spedbarn med magesmerter. Barnet trenger ikke å ha kolikk for å prøve behandlingen, men har det mye magesmerter er det verdt å prøve akupunktur for dette. Behandlingen er ikke smertefull for barnet.

Kostholdsveiledning

for barn

Som forelder kan man møte mange utfordringer knyttet til barnets vekst og utvikling. Et riktig sammensatt kosthold og gode spisevaner er grunnlaget for et sunt og friskt barn. Man kan gjøre mye for å forme sitt barns matvaner og smakspreferanser og kostholdsveileder Frederikke hjelper deg gjerne med å gi ditt barn det aller beste utgangspunktet.

Vi tilbyr veiledning for barn med:

• Overvekt
  • Undervekt